Friday, September 12, 2008

سمحينى حببتى لمه تقوليلى بحبك ومحسهاش علشان انا مش حاسس بطعم الحريه

سمحينى حببتى لمه تقوليلى بحبك ومحسهاش علشان انا مش حاسس بطعم الحريه

انا مش عجبنى النظام
انا مش عاجبنى حسني مبارك
جمال مش نازلى من زور
أحمد عز بيفكرنى بأول أكسيد الكربون بتاع الحديد
شايف سرور زي دراكولا
مخنوق من أسامة سرايا وهو بيشتم في المجاهدين بتوع حماس
مش عجبنى المهزلة العسكرية
مش عاجبنى إن معبر رفح مقفول في وش إخوانا فى غزة
مش عجبنى الكويز
مش عاجبنى إن الصهاينة بيدخلوا سيناء بالبطاقة زى بالظبط
مش عاجبنى إن واحد بلطجي بيغذبنى فى القسم
مش عاجبنى المرتب
صحيى انا عاطل اصلا
مش عاجبنى موضوع سد عجز الموازنة اللي هما سرقوها
عاوز المرتب يزيد
مش عاجبنى بعد خمستاشر سنة تعليم إنى اطلع حمار بشرطه


مش عجبنى طلعت الأول وماتعينتش عشان الكوسة

ان تعبان
طب عاوز اتعالج في المستشفى
خايف من المستشفى
عشان الدكتور راح مشوار وساب صاحبى
في العمليات ومات قبل كدة
مش عجبنى انى مش لاقي سرير ليه في المستشفى
وبشترى العلاج المجاني بفلوس
مش عارف ادفع مصايف التعليم المجاني
مش عجبنى انى اعتقلت قبل كده
أمن الدولة مسكتنى قبل كده ووضبتنى
والأمن قطع عنى النت أسبوعين عشان بشتم في مبارك
مش عاجبنى حال مصر كدة





3 comments:

بنت سيناء.. said...

والله صحيح

ومش عاجبك وحدك بس


لا دة مش عاجب الكل


لكل من لة ضمير حر


كل اللى قلتلة تمام..رغم انة فى حد ذاته ..مش تمام..ايش نعمل؟؟هنعيش وهنعيش

Abu Shahin said...

وهو مين عاجبه حال مصر كده

بس كل واحد يعمل على سمو نفسه وجمالها عشان نقدر نغير

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" said...

يبقى انت اكيد اكيد في مصر
كل عام وانتم الى الرحمن اقرب
مبروك التليفزيووون
وعقبال المهم اوي ماشي اوعى تنسى تعزمنا
تحياتي